Ciğer Besin Değeri Nelerdir?
15 Mayıs 2024

Ciğer Besin Değeri Nelerdir?

Ciğer Besin Değeri, Kuzu, sığır, tavuk ve kaz gibi hayvanların karaciğeri, insanlarca besin besin olarak kullanılmaktadır. Fırınlanarak, kavrularak, ızgarada, haşlanarak, kızartılarak veya tavada kızartılarak pişirilen ciğer, diğer sakatatlardan böbrek ile de pişirilmektedir. Özellikle Orta Doğu ülkelerinde yaygın biçimde tüketilen ciğer, çeşitli baharatlar, soğan ve bazı sebzelerle birlikte harmanlanarak da çeşitli biçimlerde tüketilmektedir.

Ciğer Besin Değeri nelerdir?

Ciğer; protein, bakır, demir ve A vitamini açısından zengin bir hayvansal gıdadır. Bunlara ek olarak ciğer, çok iyi birer, çinko, manganez, riboflavin, tiamin, niasin, B6 vitamini, folat, B12 vitamini, D vitamini, C vitamini, pantotenik asit, fosfor ve selenyum kaynağıdır. Bazı balık ciğerleri özellikle vatoz balığı, besin değeri bakımından oldukça kıymetli bileşenler içerir.

Protein: Bir porsiyon ciğer, bedenin protein ihtiyacının yaklaşık %40'ını karşılar. Ciğerin içeriğinde bol miktarda bulunan protein, anne sütü üretilmesini sağlar. Ciğer ise yüksek protein içeriği sayesinde, dışarıdan bedene alınması gereken amino asit miktarını karşılamaktadır. Yaklaşık olarak 100 gram ciğer, 25-30 gram miktarında protein barındırmaktadır.

Yağ: Yaklaşık 100 gram sığır ciğeri, 193 kaloridir ve 6 gram yağ içermektedir. Aynı miktardaki kuzu ciğeri ise 223 kaloridir ve 9 gram yağ içermektedir. Ciğerin toplam yağ içeriği oranı düşüktür.

Kolesterol: Sağlıklı yetişkin bir insanın günlük yaklaşık olarak 300 miligram kadar kolesterol alması gerekmektedir. Bu durumda, 100 gram sığır ciğeri 401 miligram, 84 gram dana ve kuzu ciğeri 477 miligram, aynı miktar tavuk ciğeri ise 570 miligram miktarında kolesterol içermektedir.

B 12 vitamini: 68 gram sığır ciğeri, yetişkin bir bireyin günlük alması gereken B12 vitaminin %2000 miktarını karşılamaktadır. Vitamin B12 ise hayati önem taşıyan bir vitamin çeşididir. B12 vitamini, amino asit ve protein üretimini sağlar, homosistein düzeyini düzenler.

A vitamini: Erişkin bir kadının günlük alması gereken A vitamininin %917 miktarını ve erişkin bir erkeğin alması gereken A vitamininin %713 miktarını karşılamakta olan ciğer, organlar için hayati önem taşıyan çok iyi bir A vitamini kaynağıdır. Riboflavin açısından zengin olan ciğer, gıda metabolizmasını sağlar, göz ve cilt sağlığını korur.

Çinko: Bir porsiyon ciğer, erişkin bir kadınının günlük çinko ihtiyacının yaklaşık %121'ini, erişkin bir erkeğin günlük çinko ihtiyacınınsa yaklaşık %88'ini karşılar. Çinko, bağışıklık sistemini kuvvetlendiren önemli bir mineraldir.

Demir: 68 gram ciğer, erişkin bir erkeğin günlük alması gereken demir mineralinin yaklaşık %56'sını ve erişkin bir kadının günlük alması gereken demirin yaklaşık %25'ini karşılar. Ciğer, içeriğindeki demir sayesinde, akciğer sağlığını korur ve kan dolaşımını da düzenler.

Selenyum: Yine 68 gram ciğer, erişkin bir bireyin günlük selenyum ihtiyacının yaklaşık %45'ini karşılar. Selenyum, hücre hasarlarına karşı bedeni korur. Bedendeki serbest radikallerle mücadele eder, antioksidan özelliğiyle kanser riskini azaltır.

Bakır: Ciğerin yapısında bulunan bir diğer mineral ise bakırdır. Bakır, birçok enzimin bileşenini oluşturur. Bakır minerali, antioksidan özelliğiyle bedeni serbest radikallerin zararlarına karşı korur.

Ciğer Besin Değeri Yorumları

soru

Dilşükufe

23 Nisan 2024 Salı

Kalp hastasıyım ve fazla kırmızı et tüketemiyorum ciğer kırmızı et gibi klostrolümü arttırırmı?

Cevap yaz
cevap

Baturalp

23 Nisan 2024 Salı

Öncelikle kırmızı et sizin klostrolünüzü gerçekten yükseltir çünkü protein miktarı çok yüksek bir besin ayrıca yağ miktarıda çok fazla olduğunu için kırmızı etten uzak durun ve doktorunuza gözükmeyi unutmayın

cevap

Uçhan

23 Nisan 2024 Salı

Merhabalar, kalp hastası olmanız beslenmenize çok fazla dikkat etmeniz, tansiyonunuzu yükseltecek şeylerden kaçınmanızı gerektirir. Kırmızı et ve ciğer tüketimi kolesterolünüzü yükseltir. Bu kolesterol yüksekliği damarların çeperlerinde kısmi daralmalara sebep olacağı için kalbinize yeterli gitmesi gereken kanı ilk baş çoksa az olsa azaltır. Bunun için hayvansal gıda tüketimini sınırlamanız gereklidir.

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Ciğer Nasıl Pişirilir?

Ciğer Nasıl Pişirilir?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Ciğer Yahni Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Yahni Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Dolması Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Dolması Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Terbiyesi Nasıl Yapılır?

Ciğer Terbiyesi Nasıl Yapılır?

Ciğer Kebabı Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Kebabı Tarifi ve Malzemeleri

Antep Usulü Ciğer Kavurma Tarifi ve Malzemeleri

Antep Usulü Ciğer Kavurma Tarifi ve Malzemeleri

Güncel

Ciğer Kaç Kalori?

Ciğer Kaç Kalori?

Güncel

Yaprak Ciğer Tarifi ve Malzemeleri

Yaprak Ciğer Tarifi ve Malzemeleri

Güncel

Ciğer Kavurma Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Kavurma Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Sote Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Sote Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Meze Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Meze Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Sarma Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Sarma Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Faydaları Nelerdir?

Ciğer Faydaları Nelerdir?

Arnavut Ciğeri Nasıl Yapılır?

Arnavut Ciğeri Nasıl Yapılır?

Patatesli Ciğer Tarifi ve Malzemeleri

Patatesli Ciğer Tarifi ve Malzemeleri

Ciğer Protein Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Ciğer Protein Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Ciğer Nasıl Kavrulur?

Ciğer Nasıl Kavrulur?

Ciğer Besin Değeri Nelerdir?

Ciğer Besin Değeri Nelerdir?

Arnavut Ciğeri Tarifi ve Malzemeleri

Arnavut Ciğeri Tarifi ve Malzemeleri

Tavuk Ciğer Kavurma Tarifi ve Malzemeleri

Tavuk Ciğer Kavurma Tarifi ve Malzemeleri